Monday 22 September 2014

B Complex Shaklee


Para Saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi  yang pertama di dunia dengan kadar kebolehserapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti.  Ini kerana asid folik yang semulajadi tidak mudah diserap oleh tubuh, dan hampir 99% asid folik yang terdapt dalm pasaran adalah sintetik.

B  Complex mengandungi 8 komponen penting Vitamin B, termasuklah 100% biotin dan asid folik.  Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B kompleks untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.  Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh.  Vitamin B adalah larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan.  Oleh itu, adalah sgt penting untuk kita mengambil B Kompleks setiap hari.

B Kompleks ini dapat membantu:-

Menukar makanan kepada tenaga- Bantu penghadaman, menukar lemak,karbo dan protein kpd tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan.

Melawan tekanan- Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomia.

Membantu tumbesaran - menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak2.  Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak dan tulang belakang.

Rambut beruban dan gugur - membaiki masalah kulit kepala, kelumumur, rmbt gugur/beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.

Baik untuk mata - mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatn dan daya fokus.

Mencegah anemia- membantu pembentukan sel darah merah yg sihat dan antibodi.

Meredakan senggugut - baik utk mslh PMS,meredakan kerisauan,keresahan dan masalah penghadaman.

Banyak betul manfaat Vitamin B Kompleks ni.. sy sendiri sudah 2 tahun mengamalkan  vitamin ni dan kesan baik sy dpt ialah dpt mengurangkan masalah migrain sy ni sekaligus mengurangkan mc tahunan.  Alhamdulillah.  Saya juga sudah bebas resdung hasil gabungan vitamin b, c dan alfafa yang sy amalkan.. Agk2 takut nk telah panadol ms sakit kepala blh cuba vit b ni..Insha Allah reda..trust me ok.. Harga adalah mampu milik. Pm me for further information.

Wasup / Telegram -0199708137

COD Kota Bharu

No comments:

Post a Comment