Monday 22 September 2014

SUSTAINED RELEASE VITA C 500 MG


Sains pembebasan berterusan secara semulajadi, vitamin c telah direka oleh Shaklee.  Setiap tablet Vitamin c mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulit dan pembebasan 1.5 vitamin c buah tersebut ke dalam tubuh kite setiap jam.  Ujian klinikal telah membuktikan vitamin c di dlm 2 tablet vitamin c shaklee( di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam.  Kekurangan vitamin c adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kasar.

Meh cni nk tgk apa fungsi vitamin c shaklee nih :

Membentuk Kolagen - Merangsang pembentukan kolagen.

Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lbh baik, mbantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun.  Dapat mennyingkatkan waktu pemulihan selsema.

Memerangi kanser- Ia adalah satu-satunya antioksida yang berkuasa, mampu meningktkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-Cells utk melawan sel-sel kanser dan mbuang kimia yang berbahaya dlm tubuh dgn BERKESAN.  Ia juga mampu menghalang radikal bebas sebelum ianya menyerang sel kita(yang ni yang plg takut,sbb kite xdpt nk kesan peringkat awal).

Mencantikkan Kulit- Untuk kulit cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen.  Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

Memperbaiki insomia dan mengekalkan kolestrol sihat.

Alhamdulillah bile dah konsisten consume vitamin c sejak 2 tahun lalu..sy dh kurang demam dan selsema. Flow nk demam ni..mula2 sakit tekak, selsema, batuk dan demam. Tersalah makan, cuaca x menentu dan jangkitan dgn org2 sekeliling mmg bdn sy mudah sekali demam. Itu cerita dulu..sekarang dh ok..

Kandungan vitamin ni adalah sebanyak 180 biji untuk penggunaan 6 bulan dgn hrga yang jimat iaitu RM92.00.  Sape x nak??

Pm saya : 0199708137



No comments:

Post a Comment