Monday 6 April 2015

OSTEMATRIX

Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapan adalah 99%.  Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium,magnesium, fosforus dan Vitamin D, Zinc, Kuprum,manganes dan boron.  Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.  Kajian membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

Manfaat Utama :-

# Menguatkan tulang - kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi dan sistem saraf.  Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia, kuku rapuh,ekzema, konvulsi /kekejangan dan gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

# Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas , kekejangan, sakit sendi dan artritis.

# Meringankan stress - Ia mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur yang selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar.

# Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000 mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit sewaktu haidm dan membantu membuang air kecil.

# Pengalkalian tubuh- Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan PH Tubuh.

Meh tengok sikit lagi info berkaitan VITAMIN D.  Dinamakan Vitamin D  pada 1916 bila didapati mampu merawat penyakit rickets.  Ianya meningkatkan  penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal.



No comments:

Post a Comment