Tuesday 14 March 2017

PERIHAL GEMUK

Gemuk? Berisi?  Tak de size baju?  Kalau boleh semua tak nak dengar kan? Betul tak? Tapi kekadang siapalah kita untuk menilai seseorang itu kenapa diri mereka gemuk.

Berbalik kepada cerita gemuk tadi kita tukar istilah "belum kurus" atau "on the way nak kurus." Pengalaman saya yang pernah gemuk dan sedang berusaha dan telah turun 13kg ni boleh saya kongsikan dengan anda semua.

Gemuk bukan impian tau, ia datang tiba-tiba dan bila gemuk ni setiap hari kita akan ada plan tuk diet dan kurus. Tapi tak menjadi. Kenapa? Saya sendiri lah yea, sebab xde Ilmu. Heran betul tengok orang boleh kurus tersangat jeles.

Setelah dikaji dan diteliti saya mengikuti kelas diet berbayar. Kelas eatclean dan boleh makan nasi. Melalui proses penurunan berat badan adalah sesuatu yang menyeronokkan. Makan 6 kali sehari on time boleh turun kg. Ukuran yang sentiasa orang buat adalah pakai baju lama. Alhamdulillah.

Jika kita tengok orang gemuk janganlah berfikir bukan-bukan mungkin mereka belum jumpa Ilmu yang sesuai.

Just nak cerita pengalaman turun kg paling cepat dalam hidup saya. Ada satu masa tu, saya demam dan cirit birit, pakej, nak makan langsung tak lalu, tapi makan jugak takut gastrik. Rasanya hampir seminggu kot demam, tengok orang makan pun tak lalu, langsung tak boleh telan. Tetapi setiap hari saya naik penimbang dan sehari 1kg turun. Tapi tak la melompat sebab turun kg cara x sihat kan, cuma gembira sikit tengok angka.

Di samping itu juga saya mengamalkan supplement Shaklee untuk terus kekal bertenaga dan juga senaman. Saya masih meneruskan proses diet dan diharap berjaya.

Anda nak turun kg cara saya. Jangan segan contact saya yea:-

0199399544

No comments:

Post a Comment