Saturday 25 March 2023

MENGAPA PERLU B COMPLEX UNTUK KURUS.

Day 4 berpuasa. Macam mana kesihatan kalian semua? Diharap sentiasa sihat dan dipermudahkan segala urusan untuk hari- hari mendatang. Seperti biasa, wanita terutamanya adalah peminat setia dietšŸ¤­. Akan tetapi berbeza dengan bulan biasa. Bulan Ramadhan ni dikatakan banyak lagi kilogram akan diturunkan memandangkan pengurangan pengambilan kalori.

Benarkah kenyataan itu? Sebenarnya perkara berikut adalah terpulang kepada individu. Bulan puasa ni, godaan kuih-muih dan lauk-pauk adalah lebih banyak. Tambahan lagi ianya dibeli di waktu lapar dan dahaga. Apapun semestinya kita target nak kurus di hari raya agar dapat memakai baju raya dengan selesa.

Jika disenaraikan terlalu banyak faktor untuk kita menjadi kurus, contohnya melancarkan pergerakan solat, senang mencari size baju dan juga tidak lemau untuk melakukan sebarang pekerjaan.

Pasti ramai yang mencatat penurunan pada minggu pertama puasa ni. Jangan mudah gembira kerana penurunan itu adalah kehilangan air. Sebenarnya yang terbaik untuk kita turun berat ialah mengurangkan kalori makanan dan bersenam. Perhatikan kembali berat yang turun adalah lemak atau otot? Semestinya nak turun lemak kan agar tidak berlaku kenaikan pantas apabila anda terlebih kalori.

Salah satu faktor penting untuk penurunan berat adalah dengan mengelakkan stress. Bila badan stress, berat sukar untuk turun. Cara untuk mengelakkan stress dan kekal tenang adalah mengambil Vitamin B Complex lebih dikenali dengan vitamin anti stress.

Pilihan saya mestilah Vitamin B Complex Shaklee kerana ia mengandungi 8 jenis Vitamin B iaitu B1,2,3,5,6,9,12 dan Biotin.


Sepertimana yang diketahui, Vitamin B12 dapat meningkatkan metabolisme badan. Peningkatan metabolisme juga dapat mempercepatkan lagi pembakaran lemak di dalam badan anda.

Untuk pengetahuan anda juga, Vitamin B juga membantu menukarkan glukos dan karbohidrat kepada tenaga. Kekurangan Vitamin B akan menyebabkan glukos dan karbohidrat tersimpan rapi di dalam badan.




Satu lagi gejala yang kurang dipandang oleh mereka yang berdiet adalah kekurangan nutrisi. Pengurangan kalori harian akan menyebabkan nutrisi yang badan anda perlukan kurang sekaligus badan menjadi kurang sihat. Oleh sebab itu, amatlah digalakkan untuk anda mengambil Multivitamin.

Nanti saya sambung lagi cerita diet yang tiada penghujung ini untuk anda semua.

Nak beli B Complex? Jangan lupa hubungi saya:-

Naja Ghazali - 0199399544



No comments:

Post a Comment